• Tworzenie okazji do przyswajania i zapamiętywania informacji przez emocjonalnie zaangażowanie dziecka w to, co robi – eksperymentowanie i doświadczenia.
  • Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu
    u przedszkolaków postaw otwartych na nowe wyzwania w czynieniu dobra i pomocy na rzecz innych – promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola.
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi, tolerancji wobec słabszych i osób z innych kręgów kulturowych.
  • Wprowadzanie i utrwalanie słownictwa języka angielskiego w korelacji z zabawą, zajęciami, ruchem i śpiewem. 
  • Wzbogacenie form zabaw i zajęć rozwijających predyspozycje rozwojowe dzieci oraz ich promowanie na terenie przedszkola i poza nim.
  • Organizowanie wizyt i spotkań edukacyjnych w miejscach, które poszerzą horyzonty wiedzy i wyobraźni dzieci oraz rozbudzą ich pasję do poznawania świata,
  • Poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli o nowe metody wspomagania rozwoju przedszkolaków oraz technik ewaluacji pracy własnej.
  • Kształtowanie postaw promujących zdrowy styl życia i doskonalenie sprawności fizycznej.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności i właściwych zachowań w sytuacji zagrożeń.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i współpracy w grupie – prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).  
  • Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek .
  • Przygotowanie dzieci do świadomego korzystania ze sztuki oraz do jej współtworzenia.  
  • Kształtowanie umiejętności meta-szkolnych, umożliwiających przyszłym uczniom dobry strat w szkole . 
  • Uatrakcyjnianie oferty edukacyjnej poprzez opracowanie projektów i programów przez nauczycieli, a także realizację programów ogólnopolskich.   
  • Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z dziećmi o specjacjach potrzebach edukacyjnych.