- Tworzenie okazji do przyswajania i zapamiętywania informacji przez emocjonalnie zaangażowanie dziecka w to, co robi – eksperymentowanie i doświadczenia.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu
u przedszkolaków postaw otwartych na nowe wyzwania w czynieniu dobra i pomocy na rzecz innych – promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola. - Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi, tolerancji wobec słabszych i osób z innych kręgów kulturowych.
- Wprowadzanie i utrwalanie słownictwa języka angielskiego w korelacji z zabawą, zajęciami, ruchem i śpiewem.
- Wzbogacenie form zabaw i zajęć rozwijających predyspozycje rozwojowe dzieci oraz ich promowanie na terenie przedszkola i poza nim.
- Organizowanie wizyt i spotkań edukacyjnych w miejscach, które poszerzą horyzonty wiedzy i wyobraźni dzieci oraz rozbudzą ich pasję do poznawania świata,
- Poszerzenie warsztatu pracy nauczycieli o nowe metody wspomagania rozwoju przedszkolaków oraz technik ewaluacji pracy własnej.
- Kształtowanie postaw promujących zdrowy styl życia i doskonalenie sprawności fizycznej.
- Nabywanie przez dzieci umiejętności i właściwych zachowań w sytuacji zagrożeń.
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i współpracy w grupie – prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).
- Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek .
- Przygotowanie dzieci do świadomego korzystania ze sztuki oraz do jej współtworzenia.
- Kształtowanie umiejętności meta-szkolnych, umożliwiających przyszłym uczniom dobry strat w szkole .
- Uatrakcyjnianie oferty edukacyjnej poprzez opracowanie projektów i programów przez nauczycieli, a także realizację programów ogólnopolskich.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z dziećmi o specjacjach potrzebach edukacyjnych.