DZIEŃ SPĘDZONY W NASZYM PRZEDSZKOLU TO DLA DZIECKA RADOSNY PORANEK, ZABAWA I EDUKACJA, RELAKSACJA I INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE.
06:30 – 08:50
RADOSNY PORANEK, W KTÓRYM DZIECI PODEJMUJĄ WYBORY CZEGO I JAK SIĘ UCZYĆ
– podejmują zabawy w kącikach zainteresowań i edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną;
– są aktywne ruchowo – zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce;
– pracują indywidualnie z nauczycielem – zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania. Zestaw ćwiczeń porannych oraz wzmacniających narządy mowy.
09:00 – 09:15
ŚNIADANIE
Dzieci przestrzegają zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczą umiejętności posługiwania się sztućcami, pełną obowiązki dyżurnych, myją zęby, uczą się samodzielności.
09:20 – 10:20
ZABAWA I EDUKACJA, W TYM ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Dzieci odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości:
– zabawy ruchowe integrujące grupę;
– realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej
i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej;
– prowadzenie obserwacji przyrodniczych i zabawy badawcze
w naturalnym środowisku;
– podejmowanie prac gospodarskich, porządkowych, ogrodniczych;
– zabawy dydaktyczne;
– tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
i zainteresowania dzieci.
10:20 – 10:30
II ŚNIADANIE – OWOCE, WARZYWA
Dzieci doskonalą umiejętności spożywania posiłków.
10:30 – 10:50
BLOK ZAJĘĆ DODATKOWYCH *
– zajęcia taneczno-muzyczne;
– gimnastyka ogólnorozwojowa.
10:50 – 11:50
GRY I ZABAWY RUCHOWE NA POWIETRZU
Zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
11:50 – 12:00
CZYNNOŚCI HIGIENICZNO-PORZĄDKOWE, PRZYGOTOWANIE DO OBIADU.
12:00 – 12:30
OBIAD
Dzieci przestrzegają zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczą umiejętności posługiwania się sztućcami, pełnią obowiązki dyżurnych, myją zębów, uczą się samodzielności.
12:30 – 12:40
CZYNNOŚCI HIGIENICZNE
12:40 – 14:30
RELAKSACJA
Dzieci 2,5 – 3,5 letnie udają się na drzemkę, podczas której:
– słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
– słuchają nagrań płytowych i słuchowisk,
– słuchają muzyki relaksacyjnej,
– bawią się w zabawy „paluszkowe” i słowne.
13:10 – 13:50
INSPIROWANIE DO SPONTANICZNEJ DZIAŁALNOŚCI ZABAWOWEJ , W TYM JĘZYK ANGIELSKI
– zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci,
– zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne,
– oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych, słuchanie czytanych przez nauczycielkę bajek.
13:50 – 14:30
ZABAWY I ĆWICZENIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ FUNKCJI PERCEPCYJNYCH
– zabawy dydaktyczne,
– gry matematyczne,
– zabawy z żywym słowem, ćwiczenia pozawerbalne (grupa najstarsza),
– ćwiczenia graficzne,
– ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości,
– zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym i na placu zabaw.
14:30 – 14:50
PODWIECZOREK
Dzieci przestrzegają zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczą umiejętności posługiwania się sztućcami, pełnią obowiązki dyżurnych, myją zębów, uczą się samodzielności.
14:50 – 18:00
INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE
Dzieci podczas zabaw dowolnych kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej:
– kontynuacja działalności edukacyjnej,
– zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
– indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci,
– praca z dzieckiem zdolnym,
– zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub zabawy ruchowe, praca w kąciku przyrody,
– dzieci podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych, dokonują podsumowania dnia i planują działania na następny dzień.